tirsdag 25. august 2009
Mood: Happy
Music: Lily Allen - Fuck You


Yes! Now i'm home from my first official workday!
Today i met a woman at work, which have been working there for 13 years, i sat in the breakroom during my break when she came in, and then i automaticly said " Hi, how are you doing? " and then we started talking, since i waited for a guy who attended the same jobtraining as i, Håkon, he's an allright stud.

Håkon came, and we went out for break.
We went outside to get some fresh air, where a guy worked at the Outlet Clothingstore, asked Håkon to bom a sigarette, and he said following: " Seriously, it's boring here, you saved my day " then i thought to make his day better, and started talking to him, and asking how he was doing ect.
He had a positive attitude all the way, his name was Jack. I later found out that he was not living too far from me, Vestli was the place, and then i asked where he attended school, and randomly he went to the same school as my cousin, they knew each other. Connection!


Break was over. Håkon and i went back up to the work location.
Now i my throat hurts, its soar after talking continuously.

I think i need a Doc now, but i don't have any... I found some free suckers the parkinghouse had for parking guests. I took a few, it was my saving!

If you ever have a soar throat because of talking continuosly, or just for too long, it's a suggestion to drink warm water, or simply just coke. Coke solves and helps the mucosa in your throat to restore the slime because of the ingredients in Coke, but don't drink too much, you might get sick!

When work was over, i sat and waited for the train at Oslo Central Station, and randomly met my friend's Ex-girlfriend, we chatted and went home on the same train together, because she was going out the stop i was going off at. I had a ticket for the train, and sat in an unattended wagon. I got a lecture from the conductor, but everything turned out allright at the end, i got the chance to explain my self. It's allways nice to meet people you know, that you haven't seen in a long time. When we arrived at the station we were going off at, we said goodbye, and went our own way. I met my previous classmate Atif, and walked home together.

I was pretty hungry when i came home, and this was what i made:
Ice salad soup, with fine-chopped grass onion, and beef slices.
On the side i had rice with strimmed lunchcakes. Yummy!

Today's lesson: Just smile to everybody you see/meet, and eventually say " Hi, How are you doing? " out of the blue, what's the worst thing that could happen? You might get a new friend! :D



Humør: Glad
Musikk: Lily Allen - Fuck You


Yes! Da har jeg kommet hjem fra min første offisielle jobbdag!
I dag møtte jeg en dame på jobben som hadde jobbet der i 13 år, jeg satt på pauserommet i pausen og da hun kom inn, så sa jeg automatisk " Hei, hvordan går det? " også begynte vi å prate, siden jeg ventet på en jeg var på jobbkurs med, Håkon, en allright fyr.

Håkon kom, og vi gikk ut til pause.

Vi dro ned for å få oss litt luft, der en fyr som jobbet på Outlet kleesbutikken, spurte Håkon om å bomme en røyk, og han sa følgene " Serr as, det er dritkjedlig her, du reddet dagen min "
Også da tenkte jeg å gjøre dagen hans bedre, og begynte å prate med han, og spørre hvordan går det osv. han var positiv hele veien, Jack het han. Jeg fant senere ut at han bodde på Vestli, også spurte jeg hvor han gikk på skole hen, i ren tilfeldighet, gikk han på den samme skolen som fetteren min, og de kjente hverandre. Connection!


Pausen var over, og jeg å Håkon dro opp igjen.
Nå har jeg faktisk vondt i halsen etter å ha snakket innmari mye, i kontinuitet.
Nå trenger jeg Doc, men har ikke noe.. fant heller noen gratis drops som parkeringshuset hadde for parkerende gjester. Tok et par, redning!

Hvis du noen gang får vondt i halsen fordi du prater i kontinuitet, eller absolutt altfor lenge,
er det et forslag å drikke noe varmt vann, eller rett og slett CocaCola. CocaCola løser og hjelper slimhinnen i halsen å gjenopprette slimet grunnet stoffer i CocaCola, men ikke drikk for mye, du kan bli syk!


Da jobben var ferdig, satt jeg å ventet på toget på Oslo Sentralstasjon, og møtte tilfeldig ex-en til en venn av meg, vi slo av en prat og tok følge hjem, fordi hun skulle av samme stopp som meg. Jeg hadde Flexi-kort, og satt meg i ubetjent vogn. Fikk faktisk kjeft av konduktøren, men det ordnet seg, jeg fikk forklart meg! Alltid hyggelig å møte folk man kjenner som man ikke har møtt på en stund. Da vi hadde ankommet stasjonen vi skulle av gikk vi hver vår vei, og jeg møtte min tidligere klassekamerat Atif, og tok følge hjem.

Jeg var ganske sulten da jeg kom hjem og dette var det jeg lagde:
Is salat suppe, med hakket gressløk og biff-biter.
På siden hadde jeg ris med oppstrimlende lunsj kaker. Nam!


Dagens leksjon: Bare smil til alle du ser, og eventuelt si " Hei, Hvordan går det? " helt ut av det blå, hva er det verste som kan skje? Du får kanskje en ny venn? :D

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Heihei! Da har jeg lagt deg til i blogglisten! Du skriver på begge språk ja :P Imponerende, men må være mye arbeid? Fortsatt ikke skjønt helt hvor du jobber? Freddy

Navn: Kim sa...

Jeg jobber hos Fieldwork International med markedsanalyser! :)

Legg inn en kommentar